dinsdag 22 april 2008

Wat maakt de klant (on)gelukkig?

Dat tevreden klanten een organisatie veel voordeel bieden is bekend. Zou het niet handig zijn precies te weten hoe u uw klanten gelukkig maakt? Effectory stelde samen met de Nationale Tevredenheidsindex® de meest voorkomende complimenten én de nationale klachten top 10 vast.

Persoonlijk contact
Wat blijkt? Klanten zijn vaak blij met hun leverancier. De resultaten laten zien dat klanten het meest tevreden zijn over het persoonlijk contact met hun leverancier. De meest gegeven complimenten hebben daar dan ook betrekking op. “We hebben een uitstekende samenwerking”, en “Het is een betrouwbare partner” zijn de meest gelezen en gehoorde complimenten.
Regelmatig worden ook opvallende uitspraken genoteerd, zoals: “Rob, mijn accountmanager, is attenter dan mijn man”, of “Alsof ze mijn gedachten kan lezen. Ze is me altijd een stapje voor.” De klant waardeert het bovendien, wanneer een organisatie met de tijd meegaat. Daarmee geeft het bedrijf de klant het gevoel te weten waar de markt om vraagt.

Toch voelt de klant zich niet altijd koning. Vergelijk hieronder de nationale klachten top 10 met de ervaringen in uw organisatie. Herkenbaar?

De nationale klachten top 10
- Wachttijd aan de telefoon
- Telefonische bereikbaarheid
- Openingstijden
- Wachtmuziek aan de telefoon
- Geen reactie op klachten
- Te lange levertijden
- Onduidelijke facturatie
- Arrogante medewerkers (klantonvriendelijk)
- Te hoge prijs ten opzichte van de kwaliteit
- Onduidelijke communicatie van de leverancier


Bron: Effectory

1 opmerking:

Marlboro Man zei

Admiration and interest were my first feelings when I’ve entered your blog. It is indeed the most remarkable creation I’ve ever seen! Moreover, your manner of writing and the photos are absolutely fine and I think everyone would agree with my words. All this made me immediately add the blog to my links. Thank you very much for such a marvelous web page and I will surely enter it again!